Infobanka

Akademie ČTK

Mediální školicí centrum


Mediální propagace kultury a umění

Většina kulturních organizací přirozeně usiluje o publicitu ve zpravodajství. Je bezplatná – a při tom k nezaplacení. Značná část tohoto úsilí ale přichází vniveč. Důvodem bývá malá znalost mediálních rutin, ignorování formálních náležitostí, používání otřepaných frází, odborného stylu či umělecké hantýrky, případně neschopnost předestřít téma takovým způsobem, aby média zaujalo. Absolventi kurzu se naučí uvažovat o kulturních tématech jako novináři, oprostí se od klišé, na příkladech se naučí psát tiskové zprávy a pořádat tiskové konference s kulturní tematikou. Přesvědčíme vás, že umění nemusí být ve zpravodajství popelkou.

Většina kulturních organizací přirozeně usiluje o publicitu ve zpravodajství. Je bezplatná – a při tom k nezaplacení. Značná část tohoto úsilí ale přichází vniveč. Důvodem bývá malá znalost mediálních rutin, ignorování formálních náležitostí, používání otřepaných frází, odborného stylu či umělecké hantýrky, případně neschopnost předestřít téma takovým způsobem, aby média zaujalo. Absolventi kurzu se naučí uvažovat o kulturních tématech jako novináři, oprostí se od klišé, na příkladech se naučí psát tiskové zprávy a pořádat tiskové konference s kulturní tematikou. Přesvědčíme vás, že umění nemusí být ve zpravodajství popelkou.

Komu je kurz určen:

  • Pracovníkům kulturních organizací, kteří se starají o propagaci a vztahy s veřejností
  • Zástupcům profesionálních i amatérských souborů, občanských sdružení a neziskových organizací působících v kulturní oblasti.
  • Manažerům v kulturní sféře.

V kurzu se hovoří o propagaci divadla, výtvarného umění, hudby i dalších uměleckých odvětví. Kurz rozebírá boj o publicitu krok po kroku od úplných základů, nejvíce si z něj proto odnesou lidé, kteří v oboru začínají. Zajímavé informace se však dozvědí i profesionálové.

Kontaktujte nás

Program kurzu

  • Rozdíly mezi reklamou a public relations
  • Proč usilovat o publicitu v médiích
  • Časté chyby a omyly při propagaci kultury
  • Rozbor konkrétních negativních i pozitivních příkladů
  • Mýty o novinářích
  • Největší klišé a jak se jim vyhnout
  • Zakázaná slova
  • Tisková zpráva, tisková konference
  • Praktická cvičení
  • Význam webu a sociálních sítí při komunikaci s novináři
  • Diskuse, řešení konkrétních problémů účastníků kurzu

Kurz trvá 9–16 h, včetně přestávky na oběd (oběd je v ceně kurzu).

Lektor:

PhDr. Jan Tomandl

Cena

3 600 Kč (4 356 Kč vč. DPH)

Přihláška

Obsah kurzu:

Kurz obsahuje pouze nezbytně nutnou míru teorie, většina výkladu stojí na konkrétních příkladech z praxe a praktických cvičeních. Účastníci si odnesou vzorové šablony pro tiskovou zprávu a pozvánku na tiskovou konferenci s kulturní tematikou, stejně jako optimální bodový scénář konference. V kurzu je prostor pro diskuzi nad konkrétními problémy z činnosti účastníků a jejich organizací. Je vhodné poskytnout lektorovi předem základní informace prostřednictvím e-mailu tomandl@ctk.cz.


Akademie ČTK - kontakt

Opletalova 5-7
110 00  Praha 1
tel. +420 222 098 201
email: akademie@ctk.cz

Termíny kurzů