Infobanka

Česká tisková kancelář - ČTK



FAQ - Často kladené otázky


A) Obecné

Kdo vlastní ČTK?
ČTK je veřejnoprávní institucí - je zřízena zákonem o ČTK č. 517/1992 Sb. Agentura není majetkem státním ani soukromým.

Je ČTK dotována státem?
ČTK není dotována ze státních prostředků. Stát neodpovídá za závazky agentury a agentura neodpovídá za závazky státu.

Kdo jsou zákazníci ČTK?
Tradičně dodáváme slovní i fotografické zpravodajství médiím - novinám, televizím a rádiím. Mnoho klientů má ČTK také mezi výrobními firmami, bankami, investičními společnostmi poradenskými a PR agenturami. Významnými agenturními klienty jsou také veřejné instituce a velvyslanectví. Zpravodajství ČTK využívají rovněž zahraniční agentury, média a distributoři.

Pracuje ČTK i v noci?
Ano, 24 hodin denně shromažďujeme a zpracováváme informace z domova i ze zahraniční. Většina našich klientů také dostává naše zpravodajství nepřetržitě.

Má ČTK regionální zpravodaje v České republice?
Ano, v současnosti má ČTK 14 odboček po celé ČR.

Jak získává ČTK zprávy z ciziny?
ČTK má vlastní síť zahraničních zpravodajů (Bratislava, Berlín, Brusel), čerpáme ale také ze servisů světových, mezinárodních i národních tiskových agentur. Samozřejmě pečlivě monitorujeme veškerá důležitá zahraniční média.

Vydáváte zprávy i v jiných jazycích?
V současné době vydáváme zpravodajství i v anglickém jazyce, denně přibližně 100 zpráv. Je členěno na všeobecná a ekonomická témata.

B) Distribuce

Je možné mít nepřetržitý přístup ke zpravodajství ČTK?
Nepřetržitý přístup ke zpravodajství ČTK poskytujeme našim klientům standardně. Podrobnější údaje o možnostech přístupu a získávání zpravodajství ČTK se mimo jiné dozvíte i na stránce popisující distribuční možnosti ČTK, kterou naleznete zde.

Pokud mi nefunguje přístup do Infobanky ČTK, Fotobanky ČTK, nebo mám problémy se satelitním příjmem zpravodajství,  kam mám zavolat?
Můžete kontaktovat technickou podporu zákazníků, tel. 222 098 262, e-mail podpora@mail.ctk.cz

Nejčastější příčiny problémů s přihlášením do Infobanky ČTK:

- bylo opakovaně zadáno nesprávné heslo, přístup je zablokován z důvodů podezření na přístup neoprávněné osoby či viru, kontaktujte podporu zákazníků
- platnost hesla je 60 dnů, před uplynutím této doby můžete heslo změnit ve volbě Uživatel, v případě potřeby volejte podporu zákazníků
- byl překročen povolený počet přihlášených uživatelů, kontaktujte podporu zákazníků pro zrušení spojení nebo obchodní oddělení pro navýšení počtu uživatelů
- v případě správně zadávaných přihlašovacích údajů je třeba ověřit, zda je v internetovém prohlížeči povolena funkce cookie

Co potřebuji k tomu, abych měl k dispozici zpravodajství ČTK?
Pro příjem zpravodajství ČTK Vám stačí buď běžně uživatelsky vybavený počítač s přístupem na internet a běžným internetovým prohlížečem, nebo s možností příjmu e-mailových zpráv. Stačí Vám také, pokud vlastníte mobilní telefon a využíváte služeb některého z českých mobilních operátorů či přímo s aplikacemi pro iPhone, iPad či Android. V případě větších nároků Vám můžeme do pronajmout přijímací server nebo redakční systém IRIS a průběžně zasílat zpravodajství protokolem ftp nebo pomocí satelitního vysílání.
Jsme také schopni reagovat na jakýkoliv jiné nadstandardní požadavky našich klientů.

Potřebuji poradit s vyhledáváním v Infobance ČTK, kdo mi poradí?
ČTK zajišťuje pro své klienty mimo jiné i semináře věnující se práci s Infobankou ČTK a to buď v sídle ČTK, nebo přímo u klienta. Můžete také kontaktovat přímo podporu zákazníků, tel. 222 098 262, e-mail podpora@mail.ctk.cz, kde Vám ochotně poradí.

C) Obchodní podmínky

Jaké jsou ceny produktů ČTK?
Všechny produkty ČTK vytváří a dodává podle jednotlivých potřeb svých klientů a zájemců. Z tohoto důvodu agentura poskytuje návrh cen zájemcům o agenturní produkty rovněž převážně individuálně. Při tvorbě ceny záleží jednak na výběru produktů, na jejich počtu a zaměření a rovněž na účelu jejich využití (například pro konečné anebo mediální využití). Důležitý je rovněž počet odběrných míst a počet subjektů, pro které jsou agenturní produkty poskytovány. Po ujasnění obsahu a účelu využití produktů mezi agenturou a zájemcem je následně klientovi zaslán odpovídající cenový návrh.

Existuje možnost si produkty ČTK vyzkoušet?
Každý zájemce má možnost si vyzkoušet většinu produktů ČTK minimálně na dobu jednoho týdne, případně na delší dobu po dohodě s obchodním zástupcem. Stejně tak pro Vás bezplatně připravíme ukázku produktů na míru poté, co si vzájemně ujasníme Vaše informační potřeby.
Stačí vyplnit formulář Mám zájem o vyzkoušení na stránce Kontakty a v co nejkratším termínu se Vám ozve obchodní zástupce a domluví s Vámi vše potřebné.

Kolik zpráv z produkce ČTK je možné zveřejnit na internetu?
Internetoví vydavatelé mohou zveřejnit nejvýše 20%  z nakoupeného agenturního zpravodajství ČTK. Stejný limit dodržuje i zpravodajský server ČTK České noviny.cz

Provozuji server na Internetu a rád bych na něm zveřejňoval i aktuální agenturní zprávy, jaké mi nabídnete obchodní podmínky?
Stanovení obchodních podmínek bude záležet především na šíři námi poskytnutých služeb (počet zpřístupněných zpráv, počet původních zpráv ČTK s licencí pro publikaci, atd.) a výši návštěvnosti Vašeho serveru. Pro konkrétnější stanovení obchodních podmínek pro Vás kontaktujte, prosím, obchodní úsek ČTK.

Lze s vámi uzavřít smlouvu třeba jen na dva měsíce?
Ano, běžná nejkratší doba pro uzavření smlouvy na odběr zpravodajství ČTK je dokonce jen jeden měsíc.

Mohu si s fotografií dělat co chci, pokud jí zakoupím?
Obecně platí, že nikoliv. Záleží na konkrétních licenčních podmínkách a znění smlouvy, která poskytuje licenci vždy pro specifikovaný účel použití.

D) Produkty

Potřebuji ke své práci nejen zprávy, ale i další ekonomické informace a data o firmách, pomůžete mi?
Kromě aktuálního Ekonomického zpravodajství nabízí ČTK databázi firem Prodata. Databáze Prodata je určena všem, kteří potřebují aktuální informace a data o českých firmách přístupná na jednom místě. Denně aktualizovaná základní báze datových údajů o firmách je navíc doplněna o nejčerstvější zprávy ČTK vztahující se k danému podniku.

Potřebujeme informace o konání chystaných důležitých akcích, poskytujete nějakou takovou službu?
Přehledy očekávaných událostí můžete získat díky přístupu do jedné ze tří databází ČTK (Deníky, Deníky – volitelné, Databáze událostí) zaměřených na přehled očekávaných událostí v nejbližších dnech.  Sledujeme však i očekávané události v horizontu několika měsíců či roků. Tyto údaje jsou zaznamenány a aktuálně doplňovány v dokumentační databázi Očekávané události.
Všechny tyto produkty jsou umístěny v Infobance ČTK.

Je v ČTK k dispozici archiv zpráv v elektronické podobě?
Ano, v Infobance ČTK ukládáme textové zpravodajství v elektronické podobě již od roku 1988.

Na sportovních webech jsem zahlédl vaši flešovou aplikaci pro Mistrovství světa v hokeji. Jaké jsou podmínky pro využití podobné aplikace, děláte i jiné podobné flashové aplikace (pro OH, MS ve fotbale apod.)?
S ohledem na rostoucí zájem klientů o datové infografické flešové aplikace ze sportovních událostí budeme připravovat tyto produkty i pro další významné sportovní události. Klient platí paušální cenu za kompletní dodávku flashové aplikace včetně aktualizace všech v ní obsažených dat.

Je možné sledovat zpravodajství ČTK v mobilním zařízení?
Ano, ČTK má své aktuální zpravodajství v aplikacích pro mobilní zařízení iPhone, iPad a Android.
Kromě těchto aplikací vytvořených pro využití široké veřejnosti zajišťuje ČTK také dodávku aplikací pro výše uvedené operační systémy všem zájemcům z řad médií, firem i institucí. Klienti si mohou umístit do dodaných aplikací upravených podle svých potřeb (grafické prvky, výběr funkčních prvků, atd.) buď svůj obsah anebo případně může vybraný obsah poskytnout klientovi  přímo ČTK.

Mohu prostřednictvím ČTK rozšířit vlastní tiskovou zprávu v původním znění?
Ano, pomocí komerční služby Protext můžete rozšířit vlastní tiskovou zprávu téměř všem odběratelům zpravodajství ČTK a zároveň více než 3.000 zaregistrovaným odběratelům bezplatného email servisu. Více informací zde

Je možné k tiskové zprávě zveřejněnou Protextem připojit fotografie, obrázky nebo logo naší společnosti?
Ano, v ceně služby Protext je i zveřejnění fotografií, obrázků a loga na webových stránkách Protextu, fotografie jsou navíc umístěny do Fotobanky ČTK.

Jakým způsobem mohu distribuovat vlastní video?
Služba Protext TV nabízí zveřejnění komerčních videí dodaných klientem.

Kolik fotografií je ve Fotobance ČTK?
Fotobanka ČTK obsahuje přes 2 000.000 fotografií v elektronické podobě. Na tvorbě fotografií se kromě fotoreportérů ČTK podílejí i desítky externích fotografů v Česku, na Slovensku a v dalších zemích.

Je Fotobanka ČTK veřejně přístupná, abych se do ní mohl podívat?
Ano, webová aplikace Fotobanky ČTK je veřejně přístupná na adrese http://multimedia.ctk.cz

Je možné využít fotografy ČTK pro firemní nebo soukromou akci?
Ano, tuto službu běžně nabízíme. Fotografové ČTK jsou díky mnohaleté praxi zárukou kvality.

Jak dlouho trvá vyřízení zakázky, chci-li koupit fotografie? A musím proto přijít do ČTK?
Záleží především na způsobu a druhu užití fotografie. Pro většinu způsobu užití je možné využít web Fotobanky ČTK, kde lze pořídit licenci online během několika minut. Pro ostatní případy, jako je především komerční užití, jsme schopni celou zakázku odbavit během několika desítek minut elektronicky bez nutnosti Vaší osobní přítomnosti v ČTK.

Co mohu udělat pro to, abych se stal fotografem ČTK?
Fotografovat, fotografovat a zase fotografovat…Pro fotoreportéry ČTK platí přísná měřítka stran kvality a rychlosti. Spolupráce s námi je nicméně možná i formou zastupování - stačí mít ucelené portfolio, umět fotografie vybrat, opatřit faktografickými údaji a poslat do Fotobanky ČTK. Dlouhodobá spolupráce je pak založena na komisním prodeji fotografií.

V případě Vašeho zájmu o naše
služby nás neváhejte kontaktovat

Doporučené služby pro:

Výhody agenturních zpráv

Agenturní zprávy mají bohatá metadata, jednotnou strukturu a dovedeme je distribuovat v nejrůznějších formátech.

Všechny výhody