Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání
Česká tisková kancelář
Zpravodajství Denně na 500 vydaných domácích a zahraničních zpráv z ekonomiky, politiky, kultury a sportu.
Zpravodajství v angličtině Průběžné sledování významných událostí v politice, ekonomice, kultuře a sportu.
PR služby Centrum speciálních služeb – publikace tiskových zpráv, přímé videopřenosy, mediální školení, organizace tiskových konferencí a další
Fotobanka Fotografie k širokému užití pro média, nakladatelství, komerční firmy i fyzické osoby.
Videozpravodajství Profesionálně zpracované aktuality z domova, atraktivní záběry z důležitých událostí.
Servis pro krizovou komunikaci Nejrychlejší zpravodajství na trhu. Krátké zprávy přímo od reportérů ČTK v terénu.
Služby na zakázku dle vašich požadavků a představ
Služby na míru
Všechny služby Často kladené otázky
O nás
Jak fungujeme
Historie
Kariéra
Lidé
Zadejte hledaný výraz Vyhledat
Menu
25.05.2022ON-LINE KURZ
Umíte využívat sociální sítě LinkedIn k navazování a budování nových kontaktů a obchodních vztahů? Máte správně nastavený profil, aby oslovil právě vaše klienty? Víte, čím svůj profil naplnit? Naučíme vás, jak s profesní sociální sítí pracovat ve prospěch vašeho byznysu: od budování osobní značky přes digitální networking až po oslovení nového klienta a samotný prodej.
3000 Kč 3630 Kč vč. DPH
30.05.2022Hybridně
Twitter je výborný komunikační prostředek úřadů, firem i jednotlivců. Jak ho správně používat, jak na něm komunikovat, k čemu se hodí a k čemu ne, jak používat hashtagy nebo zavináče, k čemu jsou záložky a seznamy a mnoho dalších užitečných věcí se dozvíte na mediálním webináři Akademie ČTK. Kurz je určen twitterovým začátečníkům. Kdo má více zkušeností, ať vyzkouší náš kurz Jak na Twitter 2.
2500 Kč 3025 Kč vč. DPH
02.06.2022Prezenční kurz
Gesta, mimika, řeč těla nebo první dojem jsou důležité aspekty naší komunikace. Na to, aby si o vás druhý člověk udělal první dojem, stačí 3 až 7 vteřin. Seminář je zaměřený na rozvoj a zlepšení komunikačních dovedností a postupů při vystupování na veřejnosti, tiskových konferencích, před kamerou, mikrofonem, při jednání s kolegy, partnery i klienty. Je důležitý pro všechny, kteří si chtějí zlepšit komunikační techniky, začít správně používat řeč těla a zlepšit si vyjadřovací schopnosti, výslovnost i obsah řeči.
3900 Kč 4719 Kč vč. DPH
08.06.2022
Žádná organizace na světě není imunní vůči krizovým situacím. Čas od času je nutné odvracet útok konkurence, vysvětlovat kontroverzní krok, objasňovat nepřesnosti v médiích nebo řešit havárii ve výrobním provozu. Ne každá krize ale musí skončit katastrofou. Záleží na kvalitě manažerských rozhodnutí a schopnosti tlumočit je médiím a veřejnosti. Právě komunikační dovednosti a strategie v krizi jsou tématem kurzu.
4500 Kč 5445 Kč vč. DPH
09.06.2022Prezenční kurz
Každý den jsou novináři zasypáváni stovkami zpráv od desítek tiskových mluvčí, PR specialistů a marketérů. Dost jich končí v koši. Naučíme vás, jak správně postupovat, aby se vaše sdělení prosadila a získala mediální prostor. Řekneme vám, jak to udělat, aby si novinář vašich zpráv nejenom všiml, ale aby s nimi i aktivně pracoval. Zaměříme se i na to, jak informace správně prezentovat, např. na tiskových konferencích.
22.06.2022
Jak vytipovat inspirativní témata ve vašem městě či regionu, která zaujmou novináře? Existují témata, co vás dosud ani nenapadla propagovat? Jaké podklady novináři potřebují, když se rozhodují, zda vyrazit do regionu? A proč očekávají zcela jiný typ fotografií, než které máte běžně k dispozici? V rámci workshopu si vyzkoušíte také to, jak naplánovat program press tripu nebo čemu se vyhnout při komunikaci s novináři.
23.06.2022
Interaktivní seminář je určen všem začátečníkům nebo mírně pokročilým v oboru public relations a komunikace, kteří odpovídají za strategii komunikace korporace i jednotlivých produktových značek, a to především s důrazem na media relations. Kurz přináší komplexní pohled na nastavení komunikační strategie, nastavení cílů a definování cílových skupin.
28.06.2022Prezenční kurz
Vizuální informace vnímá lidský mozek mnohem snadněji než textové. Správně vybraný obrázek nebo fotka vyvolá emoce mnohem rychleji než několik řádků písmen. Navíc obrázky pomáhají lidem si věci lépe zapamatovat.
19.07.2022ON-LINE KURZ
Seminář je zaměřen na osvojení specifických dovedností, které potřebuje každý autor píšící pro web. Vysvětlí, jak se lidé na internetu chovají, co a jakým způsobem čtou a jaké to klade nároky na vlastnosti dobrého internetového textu.
Termín bude upřesněn
Pro každého, kdo se živí psaním, je čeština hlavním výrobním nástrojem, který je nutné si důkladně osvojit. Nejenom proto, aby to čtenář ocenil, ale především proto, aby přesně pochopil smysl autorova sdělení.
Jste manažeři, analytici, novináři nebo PR specialisté a denně se prokousáváte odbornými, ekonomickými nebo finančními, texty? Zápasíte s tím, jak z ekonomické studie nebo mnohastránkového dokumentu o financích vystihnout to podstatné a zajímavé a ve zhutněné podobě to jednoduše a srozumitelně podat? Tak právě pro vás je tento kurz o tom, jak psát o ekonomice a financích. V jednodenním interaktivním semináři vám dáme velmi praktický návod, jak i o vysoce odborných a komplexních ekonomických a finančních tématech psát stručně a s přehledem. Dle případové studie si na konkrétních příkladech rovnou vyzkoušíte, jak psát pod tlakem ekonomických událostí a vývoje finančních trhů.
Mediální workshop je určen všem zájemcům, u nichž se předpokládá, že ve své profesi budou vystupovat před kamerou. V současné době, kdy se řada rozhovorů, prezentací či konferencí odehrává v on-line prostoru, je správné a sebevědomé vystupování před kamerou o to důležitější. Pod vedením zkušených lektorů se zájemci seznámí s elementárními zásadami chování před kamerou a ověří si své schopnosti v televizním studiu. Kurz je omezen na pět osob, možné objednat také jako firemní kurz pro menší počet zaměstnanců. V ceně kurzu je i 12 hodin základů rétoriky u agentury Applaus.
8000 Kč 9680 Kč vč. DPH
Kurz sestavený na míru Vašim potřebám. Sami si určíte jeho obsah a lektoři se budou věnovat pouze Vám.
15000 Kč 18150 Kč vč. DPH
Twitter je výborný komunikační prostředek úřadů, firem i jednotlivců. Jak ho správně používat, jak vymyslet strategii a ediční plán, co dál s příspěvky, jak užívat správný jazyk nebo vhodně formulovat slova a mnoho dalších užitečných věcí se dozvíte na novém mediálním kurzu Akademie ČTK pro pokročilé, který navazuje na kurz pro začátečníky.
Denně přijde novinářům do ČTK několik stovek tiskových zpráv, zdaleka ne všechny jsou však dobře zpracovány. Řekneme si, jak tiskovou zprávu dobře napsat i jak s novináři efektivně komunikovat. Rady, tipy, ukázky. Co funguje, co ne. Půldenní kurz je určen pracovníkům tiskových a marketingových oddělení, kteří se práci s médii věnují na plný úvazek, i těm, kdo ve své profesi občas přicházejí do kontaktu s tiskem.
Den s kamerou v ruce. Prakticky orientovaný workshop se zaměřuje na začínající uživatele videokamer a dalších záznamových zařízení, kteří mají ambice pustit se do "něčeho většího".
Co sdělit e-mailem a na co elektronická korespondence nestačí? Jaká je správná struktura e-mailu? Jak oslovit, co dát do předmětu a jak zakončit elektronický dopis? Co dát do přílohy a co raději napsat do těla zprávy?
Mediální seminář ČTK pro učitele základních a středních škol. Na tomto jednodenním kurzu o fungování médií poznáte, jak se v ČTK zprávy tvoří, jak se informace získávají, vyhodnocují, ověřují a zpracovávají. ČTK vydá denně na 500 domácích a zahraničních zpráv z ekonomiky, politiky, kultury a sportu. Drtivá většina informací, o kterých čtete v novinách, slyšíte v rádiu nebo vidíte zpracované v televizním zpravodajství, pochází z Četky. Kurz má akreditaci MŠMT.
1800 Kč 2178 Kč vč. DPH
Cílem kurzu je inspirovat účastníky k originálním postupům a hledání nových východisek v dokumentární i výtvarné fotografii. Workshop se zaměří na tradiční i netradiční pojetí kompozice, obrazová řešení fotografie a autorskou strategii v praxi. Lektor zhodnotí i práce účastníků kurzu.
Chcete dobře blogovat? Napsat přehlednou firemní analýzu? Zvládnout čtivě článek do novin? Vymýšlet povídky? Přeložit šéfům přehlednou pracovní zprávu? Na to vše je Kurz tvůrčího psaní se spisovatelkou a publicistkou Danou Emingerovou, žákyní slavného autora Arnošta Lustiga.
Chcete se zdokonalit v psaní čtivých textů a máte za sebou kurz pro začátečníky s Danou Emingerovou? Připravili jsme pro vás pokračování. Na kurzu pro pokročilé se zaměříme na výběr témat, ale i výběr detailů v textu, aby čtenář vaše dílo správně chápal a přitom se ani chvíli nenudil.
Kurz je určen všem, kdo chtějí proniknout do základů žurnalistiky a vyzkoušet si získané poznatky v praxi. Mohou to být jak zájemci o studium novinařiny, tak i absolventi fakult. Užitečný je i pro ty, kdo pracují s médii a chtějí lépe porozumět práci novinářů. V neposlední řadě je vhodný také pro toho, kdo vykonává jinou profesi, ale chtěl by sám se stát novinářem.
5000 Kč 6050 Kč vč. DPH
Kurz sestavený na míru potřebám Vaší firmy. Přizpůsobíme obsah i délku semináře. Naši lektoři přijedou k Vám.
stanovena individuálně
Většina kulturních organizací přirozeně usiluje o publicitu ve zpravodajství. Je bezplatná – a při tom k nezaplacení. Značná část tohoto úsilí ale přichází vniveč. Důvodem bývá malá znalost mediálních rutin, ignorování formálních náležitostí, používání otřepaných frází, odborného stylu či umělecké hantýrky, případně neschopnost předestřít téma takovým způsobem, aby média zaujalo. Absolventi kurzu se naučí uvažovat o kulturních tématech jako novináři, oprostí se od klišé, na příkladech se naučí psát tiskové zprávy a pořádat tiskové konference s kulturní tematikou. Přesvědčíme vás, že umění nemusí být ve zpravodajství popelkou.
Co potřebují obrazová média od PR a jakých chyb se PR ve vztahu k obrazovým médiím nejčastěji dopouštějí.
Jaké omyly panují kolem autorských práv? Jak používat cizí obsah tak, abyste měli klidný spánek? Jak nejrychleji docílit stažení obsahu, který vás poškozuje nebo je za hranicí práva? A jaké jsou možnosti obrany proti "polopravdám" z úst konkurence, influencerů, médií nebo neziskovek? O tom všem na novém kurzu o právu v PR, marketingu a médiích.
6000 Kč 7260 Kč vč. DPH
Titulek je král. Je to první a někdy i jediný dojem, který na čtenáře nebo klienta uděláte. Je to z vašeho textu to nejdůležitější.
Co je ČTK? Jak vznikají zprávy a ke komu směřují? Dozvíte se to na mediálním workshopu Akademie ČTK, který je určen žákům druhých stupňů základních škol a středoškolákům. Workshop je zaměřen na praktické dovednosti: Děti se učí vymyslet dobrý titulek, hrají si na editora a hledají chyby v krátkých zpravodajských textech nebo na časové ose řadí různé historické události ze stoleté historie národní agentury.
1900 Kč 2299 Kč vč. DPH
Kurz je určen všem, kteří chtějí poznat, jak postupovat při rozhovoru pro média. Jaké to má úskalí, jak se ptát, jak reagovat, čemu se vyhnout a jak se dokonale připravit tak, aby vás nic nemohlo překvapit. K dělání rozhovoru se může dostat prakticky každý, ale ne každý pak situaci zvládne. Kurz vás naučí, jak na to.
3900 Kč 4719Kč vč. DPH
Workshop je určen všem, kdo chtějí proniknout do základů fotožurnalistiky a vyzkoušet si získané poznatky v praxi. Mohou to být jak zájemci o studium obrazového zpravodajství, tak i absolventi fakult. Užitečný je i pro ty, kdo pracují s médii a chtějí lépe porozumět práci fotoreportérů. V neposlední řadě je vhodný také pro toho, kdo vykonává jinou profesi, ale chtěl by se sám stát fotoreportérem.
S kamerou a mikrofonem se v 21. století dostane do kontaktu prakticky každý. Nikdo ale nestojí o ostudu před miliony lidí. Příjemné, obsahově přesné a srozumitelné sdělení je umění, které se dá nacvičit. Mediální trénink před kamerou vás provede řadou komunikačních situací, do kterých se veřejně exponovaní lidé mohou dostat.
9000 Kč 10890 Kč vč. DPH
+420 222 098 201 akademie@ctk.cz
Opletalova 5/7 111 44 Praha 1