PhDr. Jiří Chrást

PhDr. Jiří Chrást

Zkušený novinář s téměř třicetiletou praxí, v ČTK prošel nejrůznějšími pozicemi od redaktora až po šéfeditora, jako zahraniční zpravodaj působil mnoho let v Indii a Británii, vzděláním filolog a pedagog, bohatá lektorská činnost, přednáší v češtině a angličtině, ředitel Akademie ČTK.

Kurzy:
Jak napsat tiskovou zprávu, aby neskončila v koši, Kurz žurnalistiky, Čeština ve veřejném styku, Člověk před mikrofonem a kamerou - mediální trénink pro firmy i jednotlivce, Souboj s titulkem: Jak nezabít zprávu, Jak psát e-maily, aby je někdo četl

Mgr. Martina Vašíčková

Mgr. Martina Vašíčková

V ČTK pracuje od roku 2001, nejprve jako redaktorka v domácí, od roku 2004 v zahraniční redakci. V letech 2004-2007 působila jako zpravodajka ČTK v Rusku a zemích bývalého sovětského bloku. V letech 2013 až 2019 žila s rodinou v Bruselu, kde založila a vedla výtvarný ateliér. Nyní je mluvčí ČTK a koordinátorka Akademie ČTK. V Akademii se zaměřuje na sociální sítě a mediální výchovu, rozšiřuje možnosti spolupráce ČTK se školami.

Kurzy:
Jak vzniká zpráva - seminář pro učitele ZŠ a SŠ, Kurz žurnalistiky

Mgr. Radka Matesová Marková

Mgr. Radka Matesová Marková

V ČTK pracuje od roku 1997, začínala jako zpravodajka domácí redakce, poté zpravodajka ČTK v Paříži. Držitelka ocenění Novinářská křepelka za rok 2003 pro mladé a perspektivní novináře za mimořádnou úroveň agenturního zpravodajství ze zahraničí.
Od roku 2004 vedoucí zahraniční redakce ČTK, poté šéfeditorka zpravodajství. Šéfredaktorkou zpravodajství ČTK se stala v únoru 2018 jako první žena ve stoleté historii národní agentury. V poslední době se kromě řízení redakcí intenzivně věnuje možnostem spolupráce ČTK se školami, zejména v mediálním vzdělávání.

Kurzy:
Jak vzniká zpráva - seminář pro učitele ZŠ a SŠ

Ing., Mgr. Luďka Raimondová

Ing., Mgr. Luďka Raimondová

Senior konzultant v oblasti public relations a komunikace. Zkušenosti získávala jak v nadnárodních, tak lokálních agenturách, jako jsou například PLEON Impact / KETCHUM PLEON, Bison & Rose, Interel, Pragma Communications; PR manažerka ve společnosti Nationale-Nederlanden, životní pojišťovna a v nadnárodní poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers. Čtyři roky vedla oborové sdružení APRA a PR Klub.

Kurzy:
Korporátní komunikace a media relations

PhDr. Jan Tomandl

PhDr. Jan Tomandl

Je novinář a odborník na vztahy s médii. Od roku 2006 pracuje v ČTK, nyní vede její brněnskou redakci. Věnuje se kauzám u Ústavního soudu a Nejvyššího soudu, ale píše také o kultuře a vědě. Předtím byl například redaktorem a editorem deníku Rovnost, řídil jeho názorovou rubriku. Vystudoval žurnalistiku a marketingovou komunikaci, složil rigorózní zkoušku z masmediálních studií. Odborně se věnuje vztahům s médii a zpravodajským principům. Publikoval praktickou příručku Jak účinně oslovit média a monografii Public relations a zpravodajství. Externě spolupracuje s katedrou žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně.

Kurzy:
Krizová komunikace, Mediální propagace kultury a umění

PhDr. Martin Lokšík

PhDr. Martin Lokšík

Je garantem výuky televizní specializace na katedře žurnalistiky IKSŽ FSV UK, kde se dlouhodobě specializuje na oblast praktické výuky televizního zpravodajství. Dlouhodobě se věnuje systematické lektorské činnosti a externí odborné spolupráci s Redakcí zpravodajství ČT Praha, je režisérem na ČT 24. V současné době se věnuje novým metodám žurnalistické práce v televizním zpravodajství po nástupu digitálních technologií.

Kurzy:
Člověk před mikrofonem a kamerou - mediální trénink pro firmy i jednotlivce

PhDr. Josef Maršík, CSc.

PhDr. Josef Maršík, CSc.

Působí na katedře žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK. V pedagogické, odborné a publikační činnosti se zabývá teorií a praxí rozhlasové žurnalistiky, vč. praktické mluvní a hlasové přípravy budoucích rozhlasových a televizních novinářů. Dlouhodobě se také věnuje lektorské činnosti a odborné spolupráci s Českým rozhlasem a dalšími mediálními a vzdělávacími institucemi.

Kurzy:
Člověk před mikrofonem a kamerou - mediální trénink pro firmy i jednotlivce,

Marek Petruš

Marek Petruš

Zpravodajství a komunikaci na ekonomická a finanční témata se věnuje dlouhodobě a systematicky. Začínal jako ekonomický redaktor ČTK, dopisoval pro deník The Wall Street Journal, pracoval jako korespondent agentury Reuters. Přes šest let řídil komunikaci České národní banky, kde radil dvěma jejím guvernérům i členům její bankovní rady a rozvíjel program ekonomického a finančního vzdělávání. V posledních letech pracoval jako poradce pro komunikaci o ekonomické a měnové politice ve více než desítce centrálních bank ve východní Evropě, střední Asii a Africe. Působí ve společnosti Bubenik Partners, přední české firmě zabývající se manažerským poradenstvím, a spolupracuje s londýnskou organizací Central Banking na školicích programech pro centrální bankéře. Profil na LinkedIn.

Kurzy:
Čísla, grafy, analýzy: O ekonomice bez stresu a jednoduše

Dana Emingerová

Dana Emingerová

Publicistka a spisovatelka Dana Emingerová si získala profesionální jméno v dobách popularity časopisu Mladý svět reportážemi, cestopisy a portrétními rozhovory. Vede dlouhodobé kurzy tvůrčího psaní podle svého učitele Arnošta Lustiga. Po prvotině Dva životy – hovory s Viktorem Fischlem vydala knihy: Legionář a sněžná žena o svém stoletém dědečkovi, vtipné rodinné fejetony Něžná tygřice, satirický román In flagranti – slasti a strasti nevěrníků. Kniha Živel Lustig je unikátním portrétem slavného klasika české literatury prostřednictvím jeho literárních seminářů. Nejnovější román Kravaťáci je pojat jako vtipné katastrofické scifi, do kterého autorka přenesla své zkušenosti ze svého tříletého manažerského působení v ČEZ a ČSA.

Kurzy:
Kurz tvůrčího psaní,

MgA. Martin Ayrer

MgA. Martin Ayrer

Zabývá se specifiky mediální, marketingové i PR komunikace. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikace a Tvůrčí psaní. Působil jako redaktor ČTK a TV Nova. Reklamní kampaně plánoval v mediální agentuře PHD. Pracoval v politickém marketingu na pozicích tiskového mluvčího politické strany, tiskového mluvčího ministerstva a tiskového mluvčího vlády. Nyní pracuje na Univerzitě Karlově v oblasti strategické komunikace.

Kurzy:
Jak se prosadit v mediální džungli

Jan Weisser

Jan Weisser

Jan Weisser pracoval v ČTK jako tiskový mluvčí. Potkat se s ním můžete na konferencích, které rád moderuje, slavnostních večerech, kterými provází, nebo na vysokých školách, kde se studenty diskutuje o roli zpravodajské agentury v mediálním prostředí. Podílel se na vzniku několika sportovních webů. Jeho texty jste mohli číst na webu sport.cz. Svými konzultacemi pomáhá tvořit obsah pro soukromé weby. Zajímá vás, co dokáže udělat dobrý text a proč prezentace není PowerPoint, ale příběh? Pak přijďte na jeden z jeho kurzů.

Kurzy:
Kurz psaní pro web, Jak se zbavit strachu z prezentování

Michal Doležal

Téměř tří desítky let praxe v oboru, široký tematický záběr: desetkrát MS světa v hokeji, olympijské hry, MS a ME ve fotbale, vrcholná setkání předních světových politiků a ekonomů, ocenění soutěže Czech Press Photo, lektorská činnost. (ukázka fotografií)

Kurzy:
Základy fotožurnalistiky s Michalem Doležalem

Jiří Jambor

Jiří Jambor

Zakladatel a Business Development manažer ve FUTURE SALES. Spoluautor první české knihy o social sellingu s názvem Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí. „Od začátku své profesní kariéry se věnuji prodeji. Oslovit nového klienta klasickými prodejními kanály je však dnes stále těžším úkolem. I proto mne baví hledat a zkoušet nové inovativní nástroje a metody. V roce 2017 jsme s kolegou spustili projekt Social Selling po Česku a následně založili společnost FUTURE SALES, která pomáhá českým společnostem adaptovat moderní technologie a přístupy v B2B prodeji.“

Kurzy:
Kontakty, sítě, informace – naučte se využívat LinkedIn na 100 procent

Martina Bednářová

Martina Bednářová

Projektová manažerka a Social Selling konzultantka ve FUTURE SALES. Začínala s prodejem v neziskové organizaci, kde se B2B byznysu věnovala sedm let. Poté ji na čtyři roky ulovila nadnárodní FMCG korporace, kde pokračovala v sales kariéře a následně z brand manažerky více pronikla i do světa marketingu. „Právě propojení prodeje a digitálního marketingu mě nadchlo a vnímám je jako budoucnost B2B prodeje,“ říká Bednářová.

Kurzy:
Kontakty, sítě, informace – naučte se využívat LinkedIn na 100 procent

Chcete se zúčastnit?
Potřebujete více informací?

Akademie ČTK

+420 222 098 201
akademie@ctk.cz

Opletalova 5/7
111 44 Praha 1