Výstava Okamžiky sametové revoluce

Okamžiky sametové revoluce - výstava

Přispějte svými fotografiemi a staňte se součástí sametového fotoalba!

Ke třicátému výročí sametové revoluce připravila ČTK projekt, do kterého významně zapojí obyvatele celé České republiky. Cílem je nasbírat od veřejnosti co největší množství fotografií z území tehdejšího Československa nejen z podzimního dramatického dění roku 1989, ale i z událostí, které listopadové revoluci předcházely (např. Palachův týden, srpnové události, trabanty v pražských ulicích).

Téměř každý zná záběry z Václavského náměstí v Praze nebo z Letné. Jak to ale vypadalo v krajských či okresních městech? Podaří se najít třeba i fotografie listopadových událostí z českých a moravských vesnic? Oko každého fotografa se na událost dívá jiným pohledem. Podělte se o ten svůj!

Ty nejlepší z nasbíraných fotografií se stanou součástí unikátní venkovní výstavy, která se nejprve představí na přelomu července a srpna 2019 na Letní filmové škole v Uherském Hradišti a poté bude v listopadu 2019 ve finální podobně instalována v Praze.

Některé nasbírané fotografie se také mohou stát součástí Fotobanky ČTK, která spravuje nejrozsáhlejší zpravodajský fotoarchiv v České republice. Díky projektu se vytvoří komplexní fotografický obraz událostí revolučního roku 1989, který tak zůstane přístupný i pro další generace.

Pokud máte doma své fotografie nebo snímky, které v roce 1989 pořídili vaši rodiče, prarodiče či příbuzní, a rádi byste se o ně podělili, máte několik možností:

Jak poslat fotografie:

1. Naskenujte své fotografie a nahrajte je přímo na tento web pomocí jednoduchého formuláře na této stránce.

2. Přineste své fotografie k naskenování na jedno z našich setkání v krajských městech (místa a časy budeme postupně upřesňovat):

23. dubna ZLÍN: Kdy: 15:00 – 18:00 | Kde: 14|15 Baťův institut, Vavrečkova 7040, kavárna a její předsálí
24. dubna OLOMOUC: Kdy: 15:00 – 18:00 | Kde: Divadlo na cucky, Dolní náměstí 42, kavárna Café na cucky
9. května PLZEŇ
10. května ČESKÉ BUDĚJOVICE
31. května JIHLAVA
26. června LIBEREC
27. června ÚSTÍ NAD LABEM

3. Své fotografie můžete zaslat na adresu Fotobanka ČTK, Opletalova 5, 111 44, Praha 1. Ihned po naskenování vám fotografie zašleme zpět.


Poslat fotografii

Vítáme Vás v sametovém fotoalbu! Pro uložení Vaší fotografie je potřeba vyplnit údaje níže. Ukládejte své fotografie v co možno nejlepší kvalitě . Pokud chcete uložit více fotografií, je třeba ukládat snímky postupně.

Pro úspěšné odeslání fotografie musíte ještě vyplnit všechna políčka, která jsou červeně označená.



V případě dotazů nás můžete vždy kontaktovat na okamzikysametu@ctk.cz .

Pro média

Tisková zpráva k výstavě

soubor .DOC ke stažení

Nahrávka z rozhovoru s šéfredaktorem Fotobanky ČTK Petrem Mlchem:

Můžete prosím upřesnit, jaké fotografie ČTK hledá a proč? (stáhnout soubor)

Jakým způsobem mohou lidé své snímky poskytnout a jak dlouho bude sběr trvat? (stáhnout soubor)

Jak s poskytnutými fotografiemi ČTK naloží? (stáhnout soubor)

Bannery k výstavě

PDF, JPG (625x625px) a JPG (625x521px)

Fotogalerie: Výstava Okamžiky sametové revoluce

O ČTK

ČTK vzniká 28. 10. 1918, ve stejný den jako samostatné Československo. Nese název Československá tisková kancelář a pod značkou ČTK funguje nepřetržitě dodnes. Je považována za nezastupitelný informační zdroj nejen pro média, která jsou jejími hlavními partnery, ale i pro firmy a státní instituce.

Od roku 1996 je ČTK finančně nezávislá na státu. Nepobírá žádné dotace ani nečerpá finance z jiných veřejných zdrojů. Veškerý provoz financuje pouze ze své obchodní činnosti, z níž také generuje mírný zisk, který investuje do svého rozvoje. Řídí se mottem: Spolehlivost, rychlost, nezávislost.

V současnosti ročně vydává více než 230 000 zpráv, 500 000 fotografií, 10 000 zvukových nahrávek, 1 600 videí a téměř 2 000 infografických materiálů. Zajišťuje přímé videopřenosy pro internetové vydavatele nebo textové průběžné blogy. Vytváří také přehledy očekávaných událostí, profily osobností a událostí, aktualizuje databáze výročí, sportovních soutěží a hospodářských výsledků. O její technické vyspělosti svědčí mimo jiné to, že jako jedna z mála agentur na světě vyvinula vlastní agenturní redakční systém, který si získal i dva klienty v Německu.