Komu je kurz určen

Tiskovým mluvčím, PR profesionálům, manažerům a dalším pracovníkům, kteří přicházejí do styku s médii. Kurz pomůže zejména těm zájemcům, kteří nemají vlastní novinářskou zkušenost, ale i těm, kteří si chtějí rozšířit obzory o nové informace a poznatky. Lektor je zastáncem etické a transparentní strategie krizové komunikace.

Obsah kurzu

Kurz odhaluje základní principy krizí a vysvětluje, jak podobné situace v činnosti organizací všeho druhu vnímají novináři, co v podobných situacích očekávají od tiskových mluvčích, jaké jsou jejich pracovní postupy a jak je využít ve prospěch organizace. Kurz klade zvláštní důraz na význam internetu, který některé krize podněcuje a rozdmýchává, ale který je zároveň unikátním kanálem pro krizovou komunikaci. Cílem kurzu je osvětlit celou problematiku nikoliv prostřednictvím suchopárných definic, ale na příkladech z české i zahraniční praxe.

Cena

4356 Kč 3600 Kč bez DPH

Kde

Kurz se koná v budově ČTK na adrese Opletalova 5–7 Praha 1.

Kdy

V době od 9 do 15 h. Od 12 do 13 h je přestávka na oběd, který je v ceně kurzu.

Máte zájem o náš kurz?

Přihláška

Lektor kurzu

PhDr. Jan Tomandl

PhDr. Jan Tomandl

Je novinář a odborník na vztahy s médii. Od roku 2006 pracuje v ČTK, nyní vede její brněnskou redakci. Věnuje se kauzám u Ústavního soudu a Nejvyššího soudu, ale píše také o kultuře a vědě. Předtím byl například redaktorem a editorem deníku Rovnost, řídil jeho názorovou rubriku. Vystudoval žurnalistiku a marketingovou komunikaci, složil rigorózní zkoušku z masmediálních studií. Odborně se věnuje vztahům s médii a zpravodajským principům. Publikoval praktickou příručku Jak účinně oslovit média a monografii Public relations a zpravodajství. Externě spolupracuje s katedrou žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně.

Program

  • Příčiny krizí, fáze krizové komunikace
  • Hledání potenciálních zdrojů krizových situací
  • Příprava na krizi, krizový tým, krizový scénář
  • Novinářské postupy v krizové situaci
  • Důležitost rychlé, ale zároveň promyšlené reakce
  • Význam a využití internetu a sociálních sítí
  • Jak se chovat a co říkat v rámci krizové komunikace
  • Nejčastější chyby
  • Etická dimenze krizové komunikace
  • Jak reagovat na nepřesnosti a nepravdy v médiích
  • Případové studie z české i zahraniční praxe (Tylenol, Exxon Valdez, Wendys, United Airlines, Tatra)
  • Praktická cvičení

Chcete se zúčastnit?
Potřebujete více informací?

Akademie ČTK

+420 222 098 201
akademie@ctk.cz

Opletalova 5/7
111 44 Praha 1