Většina kulturních organizací přirozeně usiluje o publicitu ve zpravodajství. Je bezplatná – a při tom k nezaplacení. Značná část tohoto úsilí ale přichází vniveč. Důvodem bývá malá znalost mediálních rutin, ignorování formálních náležitostí, používání otřepaných frází, odborného stylu či umělecké hantýrky, případně neschopnost předestřít téma takovým způsobem, aby média zaujalo. Absolventi kurzu se naučí uvažovat o kulturních tématech jako novináři, oprostí se od klišé, na příkladech se naučí psát tiskové zprávy a pořádat tiskové konference s kulturní tematikou. Přesvědčíme vás, že umění nemusí být ve zpravodajství popelkou.

Komu je kurz určen:

  • Pracovníkům kulturních organizací, kteří se starají o propagaci a vztahy s veřejností
  • Zástupcům profesionálních i amatérských souborů, občanských sdružení a neziskových organizací působících v kulturní oblasti.
  • Manažerům v kulturní sféře.

V kurzu se hovoří o propagaci divadla, výtvarného umění, hudby i dalších uměleckých odvětví. Kurz rozebírá boj o publicitu krok po kroku od úplných základů, nejvíce si z něj proto odnesou lidé, kteří v oboru začínají. Zajímavé informace se však dozvědí i profesionálové.

Obsah kurzu:

Kurz obsahuje pouze nezbytně nutnou míru teorie, většina výkladu stojí na konkrétních příkladech z praxe a praktických cvičeních. Účastníci si odnesou vzorové šablony pro tiskovou zprávu a pozvánku na tiskovou konferenci s kulturní tematikou, stejně jako optimální bodový scénář konference. V kurzu je prostor pro diskuzi nad konkrétními problémy z činnosti účastníků a jejich organizací. Je vhodné poskytnout lektorovi předem základní informace prostřednictvím e-mailu tomandl@ctk.cz.

Cena

4356 Kč 3600 Kč bez DPH

Kde

Kurz se koná v budově ČTK na adrese Opletalova 5–7 Praha 1.

Kdy

Kurz je jednodenní. V době od 9 do 15 h. Od 12 do 13 h je přestávka na oběd, který je v ceně kurzu.

Máte zájem o náš kurz?

Přihláška

Lektor kurzu

PhDr. Jan Tomandl

PhDr. Jan Tomandl

Je novinář a odborník na vztahy s médii. Od roku 2006 pracuje v ČTK, nyní vede její brněnskou redakci. Věnuje se kauzám u Ústavního soudu a Nejvyššího soudu, ale píše také o kultuře a vědě. Předtím byl například redaktorem a editorem deníku Rovnost, řídil jeho názorovou rubriku. Vystudoval žurnalistiku a marketingovou komunikaci, složil rigorózní zkoušku z masmediálních studií. Odborně se věnuje vztahům s médii a zpravodajským principům. Publikoval praktickou příručku Jak účinně oslovit média a monografii Public relations a zpravodajství. Externě spolupracuje s katedrou žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně.

Program

  • Rozdíly mezi reklamou a public relations
  • Proč usilovat o publicitu v médiích
  • Časté chyby a omyly při propagaci kultury
  • Rozbor konkrétních negativních i pozitivních příkladů
  • Mýty o novinářích
  • Největší klišé a jak se jim vyhnout
  • Zakázaná slova
  • Tisková zpráva, tisková konference
  • Praktická cvičení
  • Význam webu a sociálních sítí při komunikaci s novináři
  • Diskuse, řešení konkrétních problémů účastníků kurzu

Chcete se zúčastnit?
Potřebujete více informací?

Akademie ČTK

+420 222 098 201
akademie@ctk.cz

Opletalova 5/7
111 44 Praha 1