Jaké omyly panují kolem autorských práv? Jak používat cizí obsah tak, abyste měli klidný spánek? Jak nejrychleji docílit stažení obsahu, který vás poškozuje nebo je za hranicí práva? A jaké jsou možnosti obrany proti "polopravdám" z úst konkurence, influencerů, médií nebo neziskovek? O tom všem na novém kurzu o právu v PR, marketingu a médiích.

Na příkladech z praxe vás lektorka a právnička Petra Dolejšová přesvědčí, že právo není nuda.

Podle vývoje epidemiologické sitace se bude kurz konat buď on-line, nebo prezenčně. Účastníci budou včas informováni. On-line kurz by se konal v aplikaci Google Meet.

Podcastový rozhovor s Petrou Dolejšovou si můžete poslechnout v Četkastu Pro Business v aplikacích Spotify nebo Apple Podcasts.

Cena

5000 Kč 6050 Kč vč. DPH

Kde

Kurz se koná v budově ČTK na adrese Opletalova 5–7 Praha 1.

Kdy

Kurz je jednodenní, začíná v 9:00, končí v 15:00, od 12:00 do 13:00 je pauza na oběd, který je v ceně kurzu.

Termín: 13.09.2021

Máte zájem o náš kurz?

Přihláška

Lektor kurzu

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová

advokátka, která se specializuje na právo v oblasti e-commerce, marketingu a ochranu osobních údajů. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Hledá cesty, kudy jít, ne důvody, proč se zastavit. Boří mýty o nudných právnících. Za svou praxi proškolila pres 12 tisíc marketérů, PR mágů a začínajících i zkušených podnikatelů. Více na www.petradolejsova.cz.

Program

1. Vlastní a cizí obsah – jak se (ne)smí používat v médiích
  • autorská díla a jejich ochrana
  • sdílení autorských děl na webu a sociálních sítích
  • novinářské výjimky a jak na ně
  • možnost využití krátkých citací, parodie a recese
  • tiskové zprávy, úřední dokumenty a vyjádření a možnost jejich využití ve vlastním PR
  • nejčastější omyly ve světě autorských práv a PR
2. Ochrana značky
  • poškozování pověsti značky a právní možnosti obrany
  • pravidla pro používání cizích značek
  • státní symboly, znaky a další „loga“, která mají speciální právní postavení
  • svoboda projevu vs. ochrana pověsti – kdo vyhrává tento boj?
  • doménové spory
3. Ochrana osobnosti
  • poškozování pověsti člověka a právní možnosti obrany
  • právo na soukromí a jeho podoby v PR
  • fotografie osob a jejich použití
  • recese v médiích
4. Specifika novinářské tvorby
  • výjimky ze světa tisku - jaké zákazy se novinářů netýkají
  • novinářské satiry
  • nápravy nepřesností v tisku
  • tzv. právo na odpověď
  • online vs. offline tvorba a jejich rozdíly z pohledu práva a PR
5. Obsahové limity kampaní
  • zakázaná témata v kampaních (firemních i neziskových)
  • regulace kampaní určených do televizního vysílání, rozhlasu a online platforem
  • sociální sítě a obrana proti nelegálním příspěvkům
  • reakční marketing: značky a jejich zapojení do aktuálního dění z hlediska práva

Chcete se zúčastnit?
Potřebujete více informací?

Akademie ČTK

+420 222 098 201
akademie@ctk.cz

Opletalova 5/7
111 44 Praha 1