Pro média

ČTK v roce 2013 zlepšila hospodářský výsledek proti rozpočtu a dosáhla zisku

3.04.2014

Česká tisková kancelář (ČTK) loni dosáhla zisku tři miliony korun. V roce 2013 se jí poprvé od začátku hospodářské krize podařilo zastavit pokles výnosů. Vyplývá to ze zprávy o činnosti ČTK za rok 2013, kterou dnes schválila Rada ČTK.

"S výsledkem jsem spokojen. Vedení agentury splnilo svůj závazek dostat ČTK zpět do černých čísel. Při tom je nutno mít na paměti, že ČTK je v principu obchodní společnost a nehospodaří s veřejnými financemi, nečerpá peníze ze státních dotací ani z žádných poplatků," řekl k tomu po schválení zprávy předseda Rady Ondřej Šefčík.

"Výsledky let 2011 až 2013, kdy se podařilo dostat ze ztráty zpět do zisku, byly možné jedině díky obětavé práci celého týmu ČTK. Pro mě je důležité, že se agenturu podařilo přizpůsobit stavu na trhu postupnými kroky bez ohrožení kvality zpravodajství, bez požadavků na veřejné zdroje či státní rozpočet a bez ohrožení finanční stability firmy," řekl generální ředitel agentury Jiří Majstr.

Hospodářská budoucnost ČTK je nadále nepochybně těsně spjata se situací českých médií, jejichž je agentura servisní organizací. ČTK pokračuje v získávání nových zákazníků a daří se jí udržet stávající klienty a prohlubovat spolupráci s nimi. Rozvíjí a testuje na trhu nové formáty například liveblogging a datové widgety pro média nebo „informační samoobsluhu“ NewsMarket (www.newsmarket.cz) pro nejširší veřejnost.

Loni připravila k vydání v Ottově nakladatelství knihu svých fotografií prezidenta Václava Havla a pokračovala v prezentací výstav. Fotografická kniha byla doplněna o další materiály včetně videí a je připravena k vydání v roce 2014 jako e-kniha. První e-knihou ČTK byla v roce 2012 obsáhlá publikace shrnující dvacetiletí českého sportu. I tako kniha by měla mít letos reedici.

Úspěchy fotografie ČTK potvrdili i v roce 2013 fotoreportéři ČTK Michal Kamaryt (Hlavní cena Czech Press Photo 2013) a Roman Vondrouše (dvě ocenění v Czech Press Photo).

Velkou pozornost ve spolupráci s dalšími vydavateli a sdružením SPIR věnovala agentura pravidlům pro ochranu obsahu, kde řada akcí přinesla pozitivní výsledek nejen ve větším chápání těchto pravidel, ale i v přímých obchodních výsledcích.

Kontakt pro více informací:
Milena Schmidová, tisková mluvčí
mluvci@ctk.cz

Další zprávy pro média