27.10.2025

Zodpovědnost zaměstnanců, otevřená komunikace i „vychovávání“ nástrojů umělé inteligence patřily mezi hlavní témata konference Good Governance: Byznys v nejisté sezóně, kterou v PressCentru ČTK uspořádal ČTK Connect. Setkání podnikatelů, manažerů a expertů ukázalo, jak české firmy reagují na ekonomickou a technologickou nejistotu.
Program akce se zaměřil na odpovědné chování firem, řízení rizik, informační bezpečnost a práci s lidským kapitálem. Odbornou garantkou byla Veronika Soukupová ze společnosti S-cope, autorka knihy ISO a ESG pro udržitelný růst organizace a členka mezinárodního týmu ISO pro implementaci ESG standardů.
Evropa podle bývalé eurokomisařky Věry Jourové prochází obdobím, které prověřuje její odolnost i schopnost reagovat na krize. „Posledních 15 let se kumuluje zátěž, se kterou se Evropa musí vyrovnávat – od finanční krize přes pandemii a inflaci až po válku,“ uvedla. Jourová. Zakladatel technologické firmy Y Soft Václav Muchna představil model řízení vybraných týmu bez manažerů, který výrazně zvýšil spokojenost i produktivitu zaměstnanců. Podle něj po zrušení středního managementu klesla fluktuace z dvacet na tři procenta. „Klíčem je odpovědnost a transparentnost – každý tým veřejně ukazuje, co slíbil a co skutečně dodal,“ uvedl Muchna.
O zkušenosti s řízením firmy v nejisté době se podělila také ředitelka Kongresového centra Praha Lenka Žlebková. Centrum, které v době pandemie přišlo o většinu tržeb, dnes díky důrazu na úspory a firemní kulturu dosahuje rekordních výsledků. „Udržitelnost je dnes součástí DNA většiny našich lidí,“ uvedla Žlebková. Rostislav Čáp ze skupiny Veolia upozornil, že jasně definované kompetence a vzdělávání zaměstnanců pomáhají snižovat chybovost a zvyšovat efektivitu.
V panelu o řízení informací zaznělo, že největší hrozbou pro IT bezpečnost bývají sami uživatelé. V části věnované technologiím účastníci diskutovali o využívání umělé inteligence ve firmách. „AI nástroje je potřeba učit pravidlům. Jsou jako děti – když jim neřekneme, co nesmí, budou to dělat,“ uvedl Šimon Mudra z Vodafonu. Etický hacker Pavel Spajk Matějíček doplnil, že řada společností chce s umělou inteligencí začít, ale přitom neprošla ani základní digitalizací. „Firmy by chtěly z pravěku doletět na Měsíc, ale středověk přeskočily,“ upozornil Matějíček.
Součástí programu byly také panelové diskuse „Změna jako příležitost“ a „Dobrá informace má cenu zlata“ a krátké stand-upy k tématům leadershipu a ambasadoringu. Koučka Lucie Winklerová vyzvala manažery, aby zaměstnancům umožnili nést odpovědnost a růst, zatímco expertka Hana Slačálková doporučila využívat ambasadoring – zapojení zaměstnanců jako tváře značky.
Konferenci připravil ČTK Connect – divize národní zpravodajské agentury, která se zaměřuje na poskytování komunikačních služeb a pořádání eventů. Děkujeme partnerům: Attis software, Kongresové centrum Praha, Veolia a Vodafone ČR.