7.11.2018

Česká tisková kancelář se letos poprvé zúčastní Multimediálního dne, který každoročně pořádá katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.
Na tradiční akci, která je určena vysokoškolákům, ale také studentům středních škol i žákům škol základních, se v pátek 9. listopadu představí šéfredaktorka zpravodajství Radka Matesová Marková, šéfredaktor Fotobanky ČTK Petr Mlch a vedoucí brněnské redakce ČTK Jan Tomandl, který s katedrou žurnalistiky brněnské univerzity dlouhodobě spolupracuje.
Šéfredaktorka zpravodajství ČTK pro studenty vysokých škol připravila workshop Stoletá ČTK jako moderní multimediální agentura. Ukáže na něm, jak práce v národní tiskové agentuře vypadala dříve a jak vypadá nyní, co musí umět její reportéři i jak vypadá zpravodajský den. Bude se studenty diskutovat mimo jiné o tom, k čemu je dobrá „Četka“ v době sociálních sítí.
V rámci mediálního jarmarku v atriu fakulty bude mít ČTK po boku nejvýznamnějších českých médií svůj stánek, na němž šéfredaktor Fotobanky ČTK Petr Mlch předvede, jak se pořizují a editují profesionální fotografie i co všechno lze najít ve Fotobance ČTK. Tvorbu textového zpravodajství představí Jan Tomandl, ČTK bude rovněž prezentovat svou nejnovější zpravodajskou službu – ČTK Videostream, tedy jak zajišťuje médiím živé videopřenosy.
ČTK letos 28. října oslavila stejně jako republika sto let od svého založení. V posledních měsících posiluje svou spolupráci se školami, zejména vysokými. Kromě akce na brněnské univerzitě chystá ještě do konce roku mimo jiné společný projekt s Fakultou sociálních věd UK, která je tradičním partnerem agentury.