Novinky

Počet videí a streamů ČTK stoupl na dvojnásobek

24.04.2020

Dvakrát více videí a živých přenosů přes internet než ve stejné době před rokem nabízí v současnosti svým klientům Česká tisková kancelář (ČTK). Úřady i firmy totiž zjišťují, že v době pandemie a různých souvisejících omezení jsou videokonference a videoprezentace nejlepším řešením. ČTK videa nejen profesionálně natáčí, ale slouží zároveň jako unikátní distributor obsahu přímo k cílovým skupinám.

ČTK umí dopravit videa nejen do všech významných i méně známých médií v zemi, ale podle potřeb uživatelů a zadavatelů i kamkoliv jinam. Živé přenosy bývají také distribuovány přes zpravodajský web Českénoviny.cz a na sociálních sítích.

Od vyhlášení nouzového stavu (tj. od 12. března) dodnes vysílala ČTK 46 videostreamů, z toho 13 placených, zprostředkovaných její PR divizí Protext. Za stejné období vloni to bylo 22 videostreamů (13 přes Protext). Jde o dvojnásobný nárůst navzdory výrazně horším podmínkám, uvedl hlavní editor ČTK Zdeněk Fučík.

Videoreportéři ČTK natáčejí především na tiskových konferencích vlády a ministerstev, případně dalších úřadů. Zájem o jejich služby ale mají i různá profesní sdružení, například Hospodářská komora ČR, komunikační agentury nebo přímo firmy.

Podle kameramana ČTK Hynka Berana se v době koronavirové krize neliší obsah jeho práce, jen je mnohem více vysílacích hodin a vše se hůř plánuje. "Nejtěžší je sedět půl dne na vládě a čekat, na kdy se posune plánovaná tisková konference. Posouvá se tak nějak všechno, takže se to špatně plánuje," uvedl Beran. Humorné podle něj bývá, že na tiskovkách občas přes roušky nejde poznat, kdo mluví, a nasměrovat na něj mikrofon.

V současné krizové době se kvůli omezením počet placených videostreamů nezvýšil, i přesto jejich produkce v ČTK každým rokem stoupá. V roce 2018, kdy PR divize Protext se službou začala, jich bylo 41. Vloni už 80 a letos plánuje překročit stovku. "Všechno zlé je pro něco dobré. V době nynějších omezení firmy zjistily, že se dají konference a prezentace dělat přes video. Udělat si videotiskovku umí dnes spousta firem, nikdo ale nemá unikátní distribuci do médií a zároveň ke konečnému divákovi jako ČTK," uvedl ředitel pro strategii a rozvoj Jaroslav Kábele.

Další novinky