Novinky

ČTK připravila zvláštní nabídku zpravodajství k válce na Ukrajině

01.03.2022

ČTK od počátku konfliktu na Ukrajině nabízí svým klientům služby navíc a zdarma. Bezplatně zpřístupnila už ve čtvrtek 24. února své zpravodajství také ukrajinské národní agentuře Ukrinform. Za prvních pět dní konfliktu, tj. od 24. do 28. února, vydala ČTK s klíčovým slovem Ukrajina více než 1500 zpráv (včetně fleší a verzí), více než 700 headlinů a na 60 profilů.

"Mediálním klientům jsme zpřístupnili on-line přenos, který přináší nejrychlejší aktuální zpravodajství. Tvoří se z vydaných headlinů. V současné době běží asi na čtyřicítce webových portálů v Česku a na Slovensku," uvedl Jan Vavrušák, zástupce obchodního ředitele ČTK.

"Dále jsme nabídli klientům, že jim nejrychlejší zpravodajství k Ukrajině, tedy právě zmíněné headliny, zasíláme přímo do e-mailů. Také o tuto službu je mezi odběrateli velký zájem. Kromě médií o ni projevili zájem například poslanci a senátoři Parlamentu ČR," dodal Vavrušák. Také ministerstvo zahraničí má od vypuknutí války na Ukrajině k dispozici nejrychlejší zpravodajský servis zasílaný prostřednictvím SMS pro širší okruh svých vedoucích pracovníků.

Evropským tiskovým agenturám, které poskytly zdarma své zpravodajství ukrajinské národní agentuře Ukrinform, poděkoval na Twitteru Clemens Pig, prezident Evropské aliance zpravodajských agentur (EANA)

Zpravodajství z Ukrajiny vytváří ČTK primárně z tiskových agentur a dalších spolehlivých místních zdrojů. Přímo v místě konfliktu ČTK zpravodaje nemá. O víkendu ale byli její zpravodaj a externí fotoreportér na ukrajinsko-slovenských hranicích, v úterý odjel zpravodaj a fotoreportér ČTK na ukrajinsko-polské hranice.

Většina zpráv o Ukrajině vychází v zahraničním servisu, velká část je v servisu domácím, dopady konfliktu ČTK podrobně mapuje i v servisu ekonomickém a sportovním.

Zpravodajský portál České noviny.cz, který provozuje ČTK a na kterém národní tisková agentura zveřejňuje jako ukázku část své produkce, zaznamenal po zahájení války na Ukrajině zvýšený zájem čtenářů. Ve srovnání s předchozím týdnem vzrostla návštěvnost o 200 procent. České noviny.cz se řadí mezi nejnavštěvovanější zpravodajské weby v Česku.

Další novinky