Novinky

Zástupci deseti českých vydavatelů řešili, jak využívat AI v médiích

27.03.2024

Zástupci deseti českých mediálních domů se sešli 19. března v PressCentru ČTK na workshopu Artificial Intelligence Design Sprint. Akci pořádala nemediální divize národní agentury ČTK Connect spolu s FT Strategies a Google News Initiative. Hlavním tématem workshopu byla umělá inteligence a její efektivní začleňování v mediálních organizacích.

„Tohle byla jedna z nejlepších akcí, které se ve zrekonstruovaném PressCentru dosud odehrály. Jsem rád za to, že ČTK může být zprostředkovatelem předávání know-how mezi prestižními světovými firmami a českými vydavateli. Obě strany nám po akci dávaly jednoznačně najevo, že workshop byl velmi užitečný, že si ho jejich zástupci užili a že jsme se zde neviděli naposledy,“ řekl generální ředitel ČTK Jaroslav Kábele.

Mimo ředitele ČTK pozdravili účastníky i manažer strategických partnerství Google Damir Agovic a manažer FT Strategies George Adelman.

Nabitý den zahrnoval sérii praktických workshopů, které vedli odborníci FT Strategies a techničtí experti Google News Initiative. Účastníci ke konkrétním případům ze své praxe hledali, jak by k nim mohli využít umělou inteligenci. 

Spolupráce ČTK a společnosti Google začala už vloni, kdy Akademie ČTK s podporou Googlu připravila sérii seminářů o fact-checkingu a online nástrojích pro novináře, které byly primárně určené českým a slovenským novinářům. 

Iniciativa Google News spolupracuje s vydavateli a novináři na boji proti dezinformacím, sdílení zdrojů a budování rozmanitého a inovativního zpravodajského ekosystému. Společnost Google ji spustila v roce 2018.

FT Strategies je specializovaná mediální poradenská společnost, která patří deníku Financial Times. FT Strategies spolupracuje se zpravodajskými a mediálními organizacemi po celém světě, aby jim pomohla řešit strategické výzvy a inovovat pomocí umělé inteligence, technologií a dat.

Další novinky