Pro média

ČTK Connect organizovala vlastní konferenci, tématem bylo ESG

25.10.2024

Co je ESG a jak s tématy udržitelného a zodpovědného podnikání nakládají lídři českého trhu představila konference ESG Meetup - Reporting & Auditing, kterou pořádala ČTK Connect ve spolupráci s S-cope. První vlastní obsahová konference národní zpravodajské agentury se konala 24. října v PressCentru ČTK a vystřídalo se na ní 15 řečníků. Nad akcí převzal záštitu ministr financí Zbyněk Stanjura.

“Je to první vlastní konference národní zpravodajské agentury. Jsme rádi, že můžeme přispět k debatě na aktuální téma udržitelnosti a odpovědného podnikání. Forma i obsah akce Četce podle mě sluší a podpořím další nápady, které tým kolem sekce ČTK Connect vymyslí,” řekl generální ředitel ČTK Jaroslav Kábele.

Garantkou akce byla expertka na ESG Veronika Soukupová, která v úvodním příspěvku mluvila o ESG pohledem ISO, interních systémů řízení a auditů. Jak k faktorům udržitelnosti, životního prostředí, sociální problematice a odpovědné správy a řízení přistupují leadeři trhu ukázali účastníkům zástupci Letiště Praha, Vodafonu, Veolie nebo Tipsportu. Jak sbírat data z veřejně dostupných zdrojů představil v prezentaci zástupce CRIF - Czech Credit Bureau a o tom, jak se posuzují reporty mluvili zástupci Komory auditorů ČR a ČSOB. 

Společenská odpovědnost je kromě ochrany životního prostředí a odpovědného řízení jednou ze tří částí ESG. Právě o ní mluvila Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafone Czech Republic. Podle ní už společenská odpovědnost není pouze o charitě či podpoře matek v zaměstnání. „Například každý z nás má podle statistik nějakou závislost, lepší či horší. Je to jedno z témat, které ve firmě řešíme,“ uvedla Holá. Také pomoc v těžkých životních situacích jako je domácí násilí by podle ní neměl zaměstnavatel podceňovat. 

Konference, která byla hybridní a bylo možné se na ni přihlásit i on-line, se dotkla i greenwashingu. „Obecně se za greenwashing považuje klamavé informování potenciálního spotřebitele o environmentálních parametrech výrobků, organizací či technologií. Cílem je přitom vyzdvihnout environmentální benefit, tedy menší dopady výrobku na životní prostředí,“ uvedl Vladimír Kočí, vedoucí Ústavu udržitelnosti a produktové ekologie VŠCHT. Termíny jako jsou například „udržitelné výrobky“ či „ekologické výrobky“ jsou podle něj zavádějící a nemají místo v odborných publikacích. 

Panelové diskuse se zaměřily na témata, jak na ESG v praxi nebo jak komunikovat ESG dovnitř organizace i ven do médií nebo na sociální sítě.  Účastníci v sál i ti, kdo se připojili on-line, mohli klást všem přednášejícím dotazy. O netradiční vizuální shrnutí akce se postarala designérka Jitka Jugmannová.

Na konferenci navazují jarní tematické meetupy, které se budou věnovat jednotlivým kapitolám ESG (Environment, Social, Governance). Zájemci najdou termíny a přihlášky na webu Akademie ČTK

 

Ohlasy z konference:

Iva Prokopová, QC Group: "Konference o ESG jsou teď můj denní chleba. Včerejší ESG Meetup pořádaný Česká tisková kancelář (ČTK) ve spolupráci s VeroNIKA Soukupová byl jiný. Hurá! Už se neopakovalo znovu a znovu kde se myšlenka udržitelnosti vzala, ale šlo se prakticky na věc."

Zuzana Holá, Vodafone: "ESG meetup - Reporting a auditing od ČTK Connect pod vedením VeroNIKA Soukupová byla opravu jiná a byla skvělá. Moc mě bavil pohled na ESG pohledem ISO, interních systémů řízení a auditů (mj. u nás to přesně takhle funguje). A i příklady z praxe byly zase z jiného pohledu."

Další zprávy pro média