Novinky

Meetup o komunikaci ve sportu: hlavní je silný příběh

28.03.2025

Pražské PressCentrum ČTK hostilo ve středu 26. března setkání zaměřené na komunikaci ve sportu a budování sportovní i osobní značky. Akci s názvem Sportovní meetup: Závod mimo hřiště organizovala divize zpravodajské agentury ČTK Connect.

Diskutovali na ní profesionálové z oblasti sportovního marketingu a komunikace, v publiku se sešlo takřka padesát zástupců různých sportovních svazů a klubů.

První blok na téma Sport či oddíl jako fenomén zahájil výkonný ředitel Oktagon MMA Petr Filipec. Představil cestu, na jejímž konci je sportovní, společenský i byznysový fenomén. Podle něj Oktagon vyrostl především na příbězích s tím, že na počátku toho všeho byl jasný ambiciózní cíl. „Přes příběhy ukazujeme krásu bojového sportu,” uvedl Filipec.

Následné debaty se zúčastnili také Dana Dvořáková z KKCG Group a Jakub Splavec z SK Slavia Praha – fotbal. „Ve Slavii máme rádi data. Měříme všechno, co se dá," uvedl Jakub Splavec s tím, že je klíčové vnímat potřeby a přání fanoušků. Dana Dvořáková mimo jiné představila marketingový vstup globálně působící společnosti Allwyn ze skupiny KKCG do seriálu závodů Formule 1.

Druhá panelová diskuse setkání byla věnována efektivním nástrojům sportovní komunikace a sociálním sítím. Vystoupili v ní influencerka a atletka Lucie Neumannová, mediální zástupce řady sportovců Karel Tejkal a Richard Valoušek ze sportovní agentury Raul!.

“Nejlepší PR je vítězství,” řekl Karel Tejkal, který je s komunikací ve sportu spojen více než dvě desítky let. Podle něj se zcela posunula mimo jiné práce s výsledky sportovců a klubů a jejich zveřejňování. Dnes mají všichni možnost mít okamžitý přehled a například vstřelený gól nebo úspěšný fiftýn v tenise vědí dřív, než se změní skóre v televizním přenosu, který mívá až minutová zpoždění.

O tom, jak pracovat se sociálními sítěmi a oslovovat nejmladší generaci, hovořila atletka a influencerka Lucie Neumannová. „Měla jsem jen Instagram, ale to už nestačí. Firmy, se kterými spolupracuji, na mě tlačily, abych si založila i TikTok. Dnes je to podmínka pro dlouhodobé spolupráce,“ uvedla Neumannová.

Meetup byl prvním ze série akcí, které v letošním roce pro sportovní organizace připravuje ČTK Connect – divize národní zpravodajské agentury, která se zaměřuje na poskytování komunikačních služeb a pořádání eventů.

Fotografie ze Sport meetupu si můžete prohlédnout zde.

Další novinky