Novinky

Jana Koderu nahrazují Jan Pluskal a Petr Orálek

3.06.2025

Po dlouhých a úspěšných 30 letech odchází z funkce technického ředitele Jan Kodera. Počínaje červnem se stává konzultantem generálního ředitele a nového technického ředitele Jana Pluskala. Bude tedy v ČTK pokračovat i nadále na zkrácený úvazek a předávat své bohaté zkušenosti vedení agentury i svým kolegům napříč odděleními.

„Pokud bych chtěl Honzovi Koderovi poděkovat za všechno, co ve své roli šéfa IT pro Četku udělal, nestačil by na to dlouhý seznam. A jistě by své díky přidali i moji předchůdci Jiří Majstr a Milan Stibral,“ uvedl generální ředitel ČTK Jaroslav Kábele. „Honza Kodera je poklad, jaký mnoho firem v republice nebo agentur ve světě nemá. Váží si ho lidé uvnitř ČTK, klienti i kolegové z evropských či světových agentur. Proto jsem rád, že neodchází úplně a bude nám ještě k dispozici aspoň na pár dní v měsíci,“ dodal Kábele.

Jan Pluskal bude v roli technického ředitele pokračovat nejen ve šlépějích Jana Kodery, ale naváže i na své zkušenosti z předchozího působení v ČTK. Jeho hlavními úkoly budou inovace Infobanky, dokončení nového CRM systému pro komunikaci s klienty a implementace některých AI nástrojů do praxe v ČTK.

Jan Kodera opustil i funkci statutárního zástupce generálního ředitele, který GŘ oficiálně zastupuje a například za něj v jeho nepřítomnosti podepisuje dokumenty nebo ho zastupuje na Radě ČTK. Jeho místo zaujímá ředitel strategie a rozvoje ČTK Petr Orálek, který je po své první zkušenosti v ČTK v 90. letech zpátky v Opletalově ulici dva roky. Za tu dobu rozjel některé strategické projekty a významně zvýšil profit nezpravodajské „divize“ ČTK Connect.

Ing. Jan Kodera vystudoval ČVUT, v ČTK pracuje od roku 1984. Postupně zastával pozici technika, programátora, v roce 1995 se stal technickým ředitelem agentury.

Je autorem konceptu Multimediálního redakčního systému (MRS), který patří k nejvyspělejším v agenturním světě. ČTK jej používá od roku 2006, loni ho pod vedením Jana Kodery inovovala a přejmenovala na Agnes.

V roce 2009 získal za svou vůdčí roli při vývoji a zavedení MRS cenu Evropské aliance tiskových agentur (EANA).

Je také zakládajícím členem globální sítě předních světových zpravodajských agentur MINDS International, která sdružuje zástupce agentur z celého světa a umožňuje jim výměnu know-how a inovativních produktů na mediálním trhu. Několik let byl také členem nejužšího vedení MINDS International.

Další novinky